Bon energetyczny
BON ENERGETYCZNY
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Boronowie informuje, że od 1 sierpnia do 30 września 2024r. można składać wnioski o bon energetyczny.
Bon energetyczny przysługuje za okres od 1 lipca do 31 grudnia 2024 r. każdemu gospodarstwu domowego spełniającemu kryterium dochodowe. Dochody za 2023 r. nie powinny przekraczać 2500 zł na osobę w gospodarstwie jednoosobowym lub 1700 zł na osobę w gospodarstwie wieloosobowym.
Bon energetyczny przyznaje się w wysokości:
1) 300 zł - gospodarstwu domowemu jednoosobowemu;
2) 400 zł - gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 2 do 3 osób;
3) 500 zł - gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 4 do 5 osób;
4) 600 zł - gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z co najmniej 6 osób.
W przypadku gdy główne źródło ogrzewania danego gospodarstwa domowego jest zasilane energią elektryczną i jest wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2023 r. poz. 2496), do dnia 1 kwietnia 2024 r., albo po tym dniu - w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych lub wpisanych po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o których mowa w art. 27g ust. 1 tej ustawy, bon energetyczny przyznaje się w wysokości:
1) 600 zł - gospodarstwu domowemu jednoosobowemu;
2) 800 zł - gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 2 do 3 osób;
3) 1000 zł - gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 4 do 5 osób;
4) 1200 zł - gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z co najmniej 6 osób.
Bon energetyczny jest wypłacany jednorazowo.
Dokonując weryfikacji wniosku o wypłatę bonu energetycznego, bierze się pod uwagę w szczególności:
1) informacje w zakresie zgłoszenia lub wpisania głównego źródła ogrzewania do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków.
2) informacje wynikające z deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, o której mowa w art. 6m ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024 r. poz. 399);
3) informacje uzyskane w związku z postępowaniem o przyznanie:
a) świadczeń rodzinnych oraz dodatków do zasiłku rodzinnego, o których mowa odpowiednio w art. 2 i art. 8 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych,
b) świadczenia wychowawczego, o którym mowa w art. 4 ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (Dz. U. z 2024 r. poz. 421 i 858),
c) dodatku osłonowego, o którym mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 17 grudnia 2021 r. o dodatku osłonowym (Dz. U. z 2023 r. poz. 759 i 2760 oraz z 2024 r. poz. 123),
d) dodatku mieszkaniowego, o którym mowa w art. 2 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1335),
e) dodatku elektrycznego, o którym mowa w art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku oraz w 2024 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 1704, 1785 i 2760);
4) dane zgromadzone w rejestrze PESEL oraz rejestrze mieszkańców, o których mowa odpowiednio w art. 6 ust. 1 i art. 6a ust. 1 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2024 r. poz. 736 i 854).
Wniosek o wypłatę bonu energetycznego zainteresowani mieszkańcy gminy Boronów mogą składać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Boronowie ul. Dolna 2 w godzinach pracy ośrodka:
Poniedziałek, środa i czwartek 7:00-15:00
Wtorek 7:00-16:00
Piątek 7:00-14:00
Kierownik GOPS
Barbara Witkowska
Ogłoszenie - przerwa w dostawie wody
W związku z koniecznością wymiany zasuw na sieci wodociągowej przy ulicy Nowej oraz ulicy Nadrzecznej w Boronowie informuje się mieszkańców niżej wymienionych ulic, że w dniu 18.06.2024 r. (wtorek) nastąpi przerwa w dostawie wody w godzinach od 8.00 do 14.00:
ul. 3 Maja numer 65 i 67
ul. Nadrzeczna
ul. Nowa
ul. Wolności numery nieparzyste (od 1 do 47)
Jednocześnie informujemy, że w dniach 18.06.2024 r. oraz 19.06.2024 r. do czasu odpowietrzenia i wypłukania końcówek sieci może wystąpić okresowe pogorszenie jakości wody oraz spadek ciśnienia u odbiorców.
Za niedogodności związane z prowadzeniem powyższych prac przepraszamy.
Ogłoszenie GOPS - praca przy osobach starszych
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Boronowie poszukuje osoby z terenu gminy Boronów chętnej do pracy przy osobach starszych. Praca na umowę zlecenie od lipca 2024 r. Zainteresowane osoby zapraszamy do kontaktu osobistego lub pod numerem tel: (34) 35 39 551.
Kierownik GOPS
Raport o stanie Gminy Boronów w 2023 roku
Przedstawiamy Państwu Raport o stanie Gminy Boronów za 2023 rok.
Dokument ten prezentuje się mieszkańcom oraz radnym, aby umożliwić ocenę działalności Wójta Gminy w poprzednim roku kalendarzowym.
Sesja Rady Gminy Boronów, na której przeprowadzona zostanie debata nad raportem odbędzie się w dniu 20 czerwca 2024 roku o godzinie 16.15. w sali narad Urzędu Gminy.
Każdy z mieszkańców może zgłosić swój udział debacie. Warunkiem dopuszczenia do dyskusji jest złożenie na sekretariacie Urzędu Gminy zgłoszenia popartego podpisami co najmniej 20 osób. Zgłoszenie powinno zawierać imię nazwisko osoby, która chce zabrać głos w debacie oraz listę popierających ją osób (imię i nazwisko, adres zamieszkania, podpis)
Zgłoszenie powinno zostać złożone najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który została zwołana sesja.
Informacja Krajowej Administracji Skarbowej
3 czerwca br. śląska Krajowa Administracja Skarbowa rozpoczyna pilotaż jednego numeru telefonicznego dla wszystkich podatników z terenu woj. śląskiego. Oznacza to, że dzwoniący nie połączą się z konkretnym urzędem skarbowym, jak do tej pory, tylko z infolinią. Pod numerem 22 460 59 96 klienci KAS uzyskają ogólną informację podatkową, spersonalizowane informacje (po potwierdzeniu tożsamości), jak również umówią wizytę w US.
Start pilotażu jednej infolinii dla wszystkich urzędów skarbowych w województwie śląskim
• Śląska Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) rozpoczyna pilotaż infolinii pod numerem 22 460 59 96.
• Rozpoczęcie testów planowane jest na 3 czerwca.
• Oprócz standardowych połączeń, klient będzie mógł wybrać połączenie z potwierdzeniem tożsamości poprzez telePIN i uzyskać indywidualne informacje, co dotychczas nie było możliwe przez telefon.
• Informację podatkową i celną dla całego kraju nadal świadczy Krajowa Informacja Skarbowa.